Interesul social și personal pentru lumea online-ului este de mult timp în creștere, însă pandemia Covid-19 a declanșat câteva trenduri cu potențial pentru dezvoltarea profesională acasă cu tool-urile din online.
Fie pentru noi oportunități, venituri extra sau pentru experiențe profesionale care să aducă plus valoare în dezvoltarea noastră, affiliate marketing-ul este un instrument foarte bun pentru îndeplinirea acestor obiective. Așa că în continuare vom povesti despre cum poate fi acesta folosit și cum poți câștiga bani.
Ce este affiliate marketing
După cum sugerează și termenul, affiliate marketing reprezintă o asociere cu un brand, serviciu sau produs pentru a genera o vânzare prin influențarea sau convingerea publicului să achiziționeze sau să acceseze serviciul respectiv.
Pe scurt, affiliate marketing-ul este o promovare independentă a unui produs care nu îți aparține, prin comunicarea unor avantaje și beneficii ale acestuia unor oameni care ar putea să-l cumpere în urma reclamei pe care o faci tu. Iar ție îți revine un comision din vânzarea pe care o face brandul cu ajutorul tău.
Rețelele sociale ne țin destul de activi în mediul online, iar asta ne-a ajutat să ne adaptăm la un stil de viață în care putem face foarte multe lucruri de la distanță, cu un telefon și internet. Cumpărăturile online sunt atât de simple, încât alegem să investim mai mult timp din canapea, decât să ne alegem 3 magazine dintr-un mall aglomerat în care să pierdem jumătate de zi. Asta înseamnă timp extra pentru research, pentru a ne inspira, pentru a beneficia de ofertele pe care le găsim online, etc. Și tocmai pentru că suntem atât de prezenți și relaxați când facem cumpărăturile în fața unui laptop sau telefon, suntem foarte vulnerabili și ușor de convins să ne plimbăm de pe un site pe altul.
Cum câștigi bani din affiliate marketing
Acum că am aflat ce înseamnă affiliate marketing-ul și de ce acesta este un instrument potent în procesul nostru de achiziție, este timpul să aflăm și cum putem câștiga bani de acasă sau de oriunde.
Dacă ai un număr semnificativ de followeri în mediul online sau livrezi conținut de interes, de actualitate către un grup de oameni, scopul tău este să promovezi direct sau indirect produsul sau serviciul respectiv. Asta înseamnă fie un material dedicat (articol într-un blog, postare pe rețelele de social media), fie o imagine sau un link integrat în site. Important este să convingi sau să direcționezi publicul către produsul respectiv.
Affiliate marketing are diverse tipuri sau procese de vânzare, iar rolul tău nu este întotdeauna să concretizezi o achiziție. Uneori este suficient să direcționezi publicul către un anumit site, să faci vizibilă o anumită informație sau imagine, să îi convingi să se aboneze la un newsletter, să transmiți un mesaj pe care și-l dorește producătorul, etc., dar acestea sunt stabilite și corelate cu obiectivele brandului.
Dacă ai un blog unde scrii despre diverse lucruri de interes sau despre o anumită nișă, poți integra un banner, un link sau poți oferi un articol despre produsul sau serviciul respectiv, iar oamenii care ‘te citesc’ să acționeze în urma mesajelor tale. Accesoriile pe care ni le pune la dispoziție tehnologia pe permit să ne alegem, să ne creăm sau să ne personalizăm ‘ambalajul’ unei informații. Iar frumosul atrage întotdeauna ochii și interesul celor din public. Așa că te poți folosi de social media pentru a-ți forma un public calitativ asupra căruia să ai impact: o pagină de travel cu locuri în care poți călători, fashion, make-up, etc., iar astfel să devii unul dintre influencerii la care apelează marile branduri pentru promovare.
Beneficiile materiale pe care le poți avea în affiliate marketing pot fi bani sub formă de procente din încasările pe care le generezi cunoscut după denumirea pay-per-sale, adică un comision din fiecare vânzare pe publicul tău o realizează în site-ul brandului, în urma influenței tale.
Așa cum am menționat anterior, uneori brandul nu vrea să vândă, ci să își mărească numărul de abonați în site cărora să le trimită diverse oferte periodice. Iar aici ne întâlnim cu termenul de pay-per-lead, care înseamnă un comision pe care îl primești în urma fiecărei abonări la un newsletter al brandului.
Pay-per-click este un comision mai mic, dar mai ușor de realizat deoarece îl primești de fiecare dată când publicul doar dă click pe link-ul de interes dintre tine și brand.
Modalitățile de plată prin care îți poți stabili și monitoriza câștigurile cu affiliate marketing sunt avansate și diverse, așa că îți recomandăm să alegi informat. Dar până reușești să îți crești și să îți fidelizezi publicul, poți beneficia de sume prestabilite cu producătorul sau brandul, de produse sau chiar discount-uri.
Pentru affiliate marketing nu există dezavantaje, ci doar unele resurse mai consistente cum ar fi timpul, răbdarea și perseverența. Este un proces pe termen lung, definit prin volum, dar affiliate marketing este în esență o idee profitabilă cu ajutorul căreia poți câștiga bani.