Lumea online câștigă de mult timp teren, atât prin tehnologia care avansează fulgerător, cât și prin generațiile tinere care sunt din ce în ce mai curioase și mai ușor de adaptat. Aceste două ingrediente au generat un comportament social și profesional de care ne bucurăm cu toții.
Rețelele de socializare sunt un instrument bun de creare și consolidare pentru relațiile interpersonale, iar mediul profesional se bucură de multe platforme de angajare, de perfecționare și dezvoltare pentru fiecare dintre noi.
Afacerile online s-au dezvoltat foarte mult tocmai datorită prezenței oamenilor în acest mediu. Pentru că te poți adresa unui număr mult mai mare, fără să aștepți ca aceștia să „îți treacă pragul” și pentru că experiențele oamenilor cu produsul sau serviciul oferit pot fi mai ușor accesate, iar rezultatele pe care le poți avea sunt mai mari.
Top 5 afaceri online pe care le poți începe chiar acum
Afacerile online pot fi mediul profesional pentru foarte mulți dintre noi, deoarece publicul este mult mai mare și mult mai variat. De aceea creativitatea nu are nevoie de limite și poți oricând să te inspiri, să adaptezi sau să creezi ce te reprezintă sau ce îți mulțumește audiența.
În continuare am pregătit un top 5 afaceri online pe care le poți începe chiar acum.
1. Social media
Tocmai pentru că multe companii s-au mutat și în mediului online, social media este o afacere profitabilă atunci când au nevoie de un om dedicat pentru asta. Nevoia brandurilor de a comunica în online înseamnă o persoană care să se ocupe de una sau mai multe pagini din platformele pe care le au (Facebook, Instagram, LinkedIn, etc), iar dacă îți place să fii la curent cu tot ce e nou și poți crea conținut de impact, poți fi persoana ideală care aduce plus valoare și rezultate companiei. Și pentru că antreprenoriatul a încurajat pe mulți, nu doar marile companii au nevoie de social media. Sunt foarte multe firme mai mici sau persoane fizice care au nevoie de ajutor pentru a se promova și pentru a se vinde în online, în timp ce ei își mențin focusul pe practica în sine.
2. Tutorial
Tutorialele sunt „noul manual de instrucțiuni” pentru orice, de aceea este o afacere online pe termen lung. Fiecare dintre noi caută în online soluții tehnice pentru orice avem nevoie: cum se folosește un anumit produs, cum se asamblează altul, cum repari singur acasă diverse chestii, etc. Și dacă ești o persoană tehnică, practică și cu răbdare să explici și altora, chiar poate fi o afacere online ideală pentru tine. Inclusiv industria beauty are nevoie de acest how it’s made: modele de make-up, unghii, anumite produse cosmetice, etc. Pe lângă veniturile pe care le poți avea dacă reușești să strângi un număr considerabil de vizualizări, poți dezvolta parteneriate cu anumite firme cu care te potrivești în promovarea produselor lor sau ai publicul ideal pentru ele.
3. Unboxing
Cu toții ne documentăm și cerem păreri atunci când facem diverse achiziții. Cu atât mai mult atunci când este vorba despre un produs sau un brand nou (smartphone, laptop, electrocasnic, cosmetice, etc), dar nu numai. Unboxing-ul este o afacere online foarte bună, deoarece fiecare dintre noi are nevoie de o opinie sau un review real în urma unei experiențe și de multe ori 2-3 comentarii ale unui produs pot fi insuficiente sau irelevante pentru noi. De exemplu, prezentarea unor avantaje și dezavantaje ale unui smartphone sau laptop, probarea și prezentarea unui articol vestimentar, testarea unui produs cosmetic și multe alte descrieri pot fi element decizional în procesul de achiziție. Sistemul de monetizare este același ca la tutoriale: fie îți generezi venituri din multe vizualizări, fie alegi oportunitatea unor parteneriate cu anumite branduri.
4. Blogging & Vlogging
Fie că alegi să le faci pe amândouă sau doar pe una dintre ele, fie că le faci pentru un site propriu, fie colaborator cu site-ul cuiva, dacă îți place să scrii, să te documentezi sau să îți împărtășești experiențele vizual, atunci ai ocazia să faci o afacere online din asta. Pentru blogging ai nevoie doar de research și împachetarea frumoasă a conținutului. Iar pentru vlogging poți transpune experiența într-un conținut vizual, cu emoția potrivită publicului și subiectului într-un material de câteva minute care să-ți garanteze un număr mai mare de accesări. În domeniul turismului le poți îmbina perfect pe amândouă! Cu toții cerem păreri atunci când ne pregătim o vacanță, ne documentăm, căutăm păreri pro și contra din experiențele altora, iar detaliile și emoția dintr-un material scris sau video ne pot accelera procesul de cumpărare.
5. Magazin online
Cu toții facem cumpărături online și sunt destule afaceri din mediul acesta care merg foarte bine și ne ajută să ne optimizăm timpul în diverse forme. Totuși sunt mulți creatori handmade sau producători locali care au nevoie de o vizibilitate mai mare în online. Cu ajutorul unui site poți crea un magazin online și acolo să expui produsele diverșilor producători mici și mari cu care să ai parteneriate: bijuterii handmade, produse alimentare, obiecte de anticariat, etc. Sau poți cumpăra de pe site-uri din afara țării produse pe care să le vinzi la prețuri mai ridicate.
Lista continuă cu multe alte idei, dar nu uita că oricare dintre ele necesită resurse investite pentru a te putea bucura de rezultate financiare (timp, răbdare, research, implicare constantă, etc).